Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

Opdracht 4.3.4.1: moet je niet bij alle hypotheses de p door 2 delen?

0 leuk 0 niet-leuks

Bij alle hypotheses van opdracht 4.3.4.1 (4.1 t/m 4.7) staat er iets in de trant van 'geeft meer straf', kent meer autonomie toe', etc. Moeten dan ook niet biij elke notatie van de t-waarde de p door twee gedeeld worden?

Ik weet wel dat het bij ANOVA niet hoeft, maar het gaat hier om onafhankelijke en gepaarde t-toetsen.

Ik zie dit in de terugkoppeling niet terug... indecision

gevraagd 21 januari 2015 in Kwantitatieve Data Analyse (KDA) door Marloes2601 (360 punten)
bewerkt 21 januari 2015 door Marloes2601

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Eenzijdige toetsing is eigenlijk zelden een goed idee, maar eerder een didactisch instrument. In de onderzoekspraktijk leent eenzijdige toetsing zich goed voor het manipuleren van onderzoeksuitkomsten, en om verwarring te voorkomen is eenzijdige toetsing daarom uit het curriculum verwijderd. Deze vraag is dus niet langer relevant.
beantwoord 23 juni 2017 door gjp (63,300 punten)
...