Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

Wel/niet afronden Pearson's r in verband met interpretatie verband

0 leuk 0 niet-leuks
Als ik de samenhang tussen twee variabelen wil kwalificeren aan de hand van de tabel gegeven in de reader van kwantitatieve data-analyse, moet ik een Pearson correlatiecoëfficient van .295 dan afronden naar .30 of niet afronden? Bij niet afronden kom ik dan uit op een zwak positief verband (.10 tot .30) en bij afronden op een middelmatig positief verband (.30 tot .50).
gevraagd 31 januari 2017 in Kwantitatieve Data Analyse (KDA) door 838794193 (370 punten)
Voor het tentamen met een tweekeuze antwoord zou dit van belang zijn, maar ik denk dat dit voor een onderzoek niet relevant is.
Ik vraag dit inderdaad m.b.t. een tentamen.

1 Antwoord

1 leuk 0 niet-leuks
Precies om deze reden komen er op het tentamen (tenzij er iets fout gaat) nooit vragen die conditioneel zijn op hoe je afrondt :-)

Er bestaan namelijk meerdere manieren om af te ronden.

Bovendien geldt dit: http://oupsy.nl/help/2676/hoe-nauwkeurig-moet-je-zijn

Dus er zullen nooit vragen worden gesteld die zo ambigu zijn!
beantwoord 31 januari 2017 door gjp (64,700 punten)
...