Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

Hoe lees je een interactiegrafiek?

0 leuk 0 niet-leuks

Antwoord 18, oefententamen 1, ik dacht dat antwoord b juist was, want:

A lijkt mij onjuist: de score op motivatie neemt niet voor alle groepen gelijkmatig toe. De controlegroep heeft een lagere score halverwege het schooljaar dan aan het begin.

B lijkt mij juist: de score van lln die in groepjes werken neemt toe van ong. 2,0 naar 3,6. Dat is een toename van 1,6. Bij lln in de controlegroep is dat ong. Van 1,85 naar 2,5. Dat is een toename van 0,65. Dus dan neemt de score van lln die in groepjes werken meer toe dan de lln in de controlegroep.

C lijkt mij onjuist: controlegroep heeft stijging van 0,65, de klassikale lesgroep neemt toe van ong. 2,35 naar 3.1. Dat is een toename van 0,75. Dan is de stijging van de controlegroep toch kleiner dan die van de klassikale groep?

D lijkt me om bivenstaande redenen onjuist.

Waar zit mijn denkfout?

gevraagd 2 april 2017 in Experimenteel Onderzoek (PB0402 en S05281) door Ivonne Lipsch (2,210 punten)

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Ik zit nu met exact dezelfde vraag. Ik weet ook niet waar ik de fout in ga!
beantwoord 3 april 2017 door evavannoot (520 punten)
...