Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

Hoe bereken je vraag 5 in thema 3.2 van Experimenteel onderzoek?

0 leuk 0 niet-leuks
Hallo,

Ik snap niet goed hoe deze vraag berekend wordt. Ook was ik gewend aan syntax en nu wordt vooral de dialogen gebruikt. Ik vind deze cursus erg lastig omdat bij elke vraag bijna geen feedback zit, ook zijn er zoveel manieren om tot een antwoord te komen. Ik voel me een beetje hopeloos met het beantwoorden van de vragen omdat ik heel veel niet begrijp. Is er een manier van studeren die ik over het hoofd zie of een structuur die ik niet heb mee gekregen? M.a.w. is er enige structuur waarmee ik de vragen systematisch af kan gaan. Is dit het boek of is er een bijlage zoals bij IDA. En als laatste vraag, wat is beter om te gebruiken, syntax of de dialogen?

mvg,

Danielle
gevraagd 6 april 2017 in Experimenteel Onderzoek (PB0402 en S05281) door Danielle851886880 (930 punten)

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks

Descriptives kan je eenvoudigweg opvragen door bij een procedure zoals bijvoorbeeld MIXED in de regel /PRINT het woord Descriptive toe te voegen.

 /PRINT=DESCRIPTIVE ETASQ

In de cursus IDA wordt uitgelegd waarom het nuttig is om met een syntax te werken. Het is meteen een soort log van wat je het gedaan en maakt je analyses direct reproduceerbaar. 

De menustructuur kan wel handig zijn als je de syntax niet (meer) weet, maar het is een goede gewoonte om de analyse die je hebt gevonden via de menu's dan de "pasten" naar je syntax venster en die te bewaren.

beantwoord 7 april 2017 door Peter Verboon (11,160 punten)
...