Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

Oefencasus vraag 4 interpretatie

0 leuk 0 niet-leuks
De gegevens zoals gevraagd in vraag 4 van de oefencasus (2019) heb ik allemaal gevonden. ik heb alleen moeite met de interpretatie ervan.

Wat is de conclusie naar aanleiding van een d waarde van 0,51? En een F-waarde van .203 met p>0,05? En een t-waarde van -4,99 met p<0,05?
gevraagd 26 juni in Inleiding Data Analyse (IDA) door Muriel (190 punten)
De richtlijnen voor vragen stellen vragen je ook om aan te geven wat jij zelf denkt dat iets moet zijn. Wat zou jij zelf concluderen in die gevallen?

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Het interpreteren van resultaten wordt vaak als lastig ervaren, maar het is gewoon een kwestie van lezen wat er precies staat. Als je een statistische toets doet zoals een t-toets of een F-toets hoort daar een bepaalde t resp. F-waarde bij met bijbehorende p-waarde. In het geval van een p-waarde die kleiner is dan .05 spreken we van een significant effect of een verschil, bij een p-waarde groter dan .05 stellen we dat er geen effect of verschil is.

Bij effect sizes zoals Cohen's d horen bepaalde criteria om te interpreteren hoe sterk een effect is. Zie hiervoor Tabel 6.1.8.
beantwoord 10 juli door Natascha de Hoog (1,020 punten)
...