Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks

Ik blijf problemen hebben met het hoofdstuk experimentele controle, het lijkt zo basis en tegelijkertijd zo essentieel en daarom ook frustrerend dat het zo onduidelijk blijft. 

Mijn concrete vragen:

1. Maakt experimentele controle een zuiver experiment onmogelijk ?
In mijn ervaring is dit absoluut NIET het geval, maar uit de tekst, de vragen op Brightspace en eerdere antwoorden op dit forum, lijken jullie dat WEL zo te vinden?
Wat is jullie officiële antwoord op deze vraag? en waarom?

2. Wat is het verschil tussen "homogeniseren" en "doelgroep bepalen" ? 
Het lijkt zo vanzelfsprekend dat je, als je een "effect" wil aantonen, je je doelgroep zo specifiek mogelijk gaat bepalen om de kansen zo optimaal mogelijk te maken om een verwacht effect ook aan te kunnen tonen (of met grote waarschijnlijkheid te kunnen uitsluiten). 
Dat lijkt me "doelgroep bepalen", maar lijkt hier benoemd te worden als homogeniseren.
Wat maakt homogeniseren anders dan doelgroep bepalen?
 

in Experimenteel Onderzoek (OEO, PB04x2) door (1.1k punten)
is het mogelijk hierop een antwoord te krijgen?
het zou fijn zijn om een antwoord op mijn vraag te krijgen, de online-les heeft geen bijkomende duidelijkheid gebracht

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Beste Sofie,

Kun je aangeven in welke paragraaf de teksten die je noemt staan? Dank.

Hartelijke groet, Piet
door (3.6k punten)
...