Output oefencasus (thema 8.1): komt de gegeven output van de oefencasus uit R of SPSS?
1) Tijdens het uitvoeren van de opdrachten, krijgen wij steeds net een andere output dan in het digitale werkboek. Heeft dit te maken met het verschil tussen R en SPSS?
2) Daarnaast staan er grafische weergaves (figuur 8.1.10 en figuur 8.1.11) van scatterplots met verbanden. Deze krijgen wij niet zichtbaar in SPSS. Het is ook moeilijk om te achterhalen hoe de x-as en de y-as tot stand gekomen is.
Hoe krijgen wij een dergelijk figuur via SPSS?
3) Klopt het dat er in de output uit het werkboek meer informatie gegeven wordt dan nodig is voor het beantwoorden van de vragen?
4) Waarom wordt in de output van vraag 5 de Achieved power for d = -1.94 vermeld? Wat zegt dit ons en hoe vraag je dit in SPSS op?
5) Bij vraag 77.1 wordt gevraagd naar het verschil tussen jongens en meisjes. In de oefencasus wordt geslacht uitgedrukt in een continu meetniveau, terwijl we een categorisch meetniveau nodig hebben. Bij het uitlezen van onze output weten we niet of 1 de jongens of de meisjes vertegenwoordigd.
We stoppen met z'n drieën veel tijd in het maken van deze oefencasus, maar het blijft ingewikkeld om onze output gelijk te krijgen aan de output uit het werkboek.