Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks
in Experimenteel Onderzoek (OEO, PB04x2) door (2.2k punten)
Bedankt voor je vraag; zou je iets meer details kunnen geven (een voorbeeld van de vraag, en een specifieke verwijzing naar Field en de leerwijzer, zodat niet alleen mij goed helder is wat de vraag is, maar dat ook voor anderen helder is hoe vraag en antwoord op elkaar aansluiten
Hallo Ron, het lukt me maar niet om een foto van de vraag te uploaden, deze website floept er dan steeds uit. Dus maar even zo.

Vraag 18 van oefententamen 1 gaat over een grafiek en wat daaruit geconcludeerd kan worden. Omdat ik er niet goed uit kwam, heb ik naar het antwoord gekeken. De uitleg bij het antwoord kun je opzoeken, in dit geval staat het in Field 14.10. Maar volgens de leeswijzer is dit geen tentamenstof, vandaar mijn verwarring en groeiende onzekerheid. Waarom worden er vragen gesteld die niet tot de leerstof behoren?

De fout in het oefententamen zit er nog steeds in. volgens mij is B het correcte antwoord op deze vraag

Deze tentamenvraag is nog niet aangepast. Kan er een nieuwe versie van het oefententamen komen. dit is erg verwarrend

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Er zit wat overlap in de stof die door Field behandeld wordt in hoofdstuk 14 en 15. Bij 14.9 wordt een factorieel ontwerp behandeld, die ook in hoofdstuk 15 wordt uitgelegd. Daarom kun je volgens de leeswijzer 14.9 overslaan. In 15.6 worden de figuren behandeld die relevant zijn bij vraag 18 in het oefententamen.
door (1.6k punten)
Ik snap toch het antwoord op deze vraag niet. Het is duidelijk te zien dat er in de controlegroep geen verschil is tussen $T_0$ en $T_1$, terwijl dat in de andere groepen wel het geval is. Als het verschil er al is, dan is het negatief. Daarnaast is het verschil tussen $T_1$ en $T_2$ veel groter bij deze controlegroep dan bij de andere groepen. Hoe kan er dan toch sprake zijn van een gelijkmatige toename bij alle groepen?

Goed gezien, door de ongelukkige formulering bij antwoord A lijkt geen enkel antwoord echt te kloppen. Dat wordt veroorzaakt door het woord 'gelijkmatig'. Antwoord A zal daarom worden aangepast in 'De toename van motivatie over het hele jaar is alle groepen nagenoeg gelijk.' 

Antwoord A is(9 april 2017) nog niet aangepast.
Helaas kunnen we dat zelf niet doen, maar de wijzigingen zijn wel doorgegeven. Hopelijk is het inmiddels wel opgelost.

De fout in het oefententamen zit er nog steeds in. Maar zelf als de formulering van antwoord A aangepast wordt, dan is antwoord B ook correct. Deze vraag klopt dus niet

Ik zal hier achteraan gaan. Het lijkt erop dat het oefententamen niet is aangepast
Hoi Ron,

Het oefententamen is nog steeds niet aangepast (16-12-2017).

Groet, Jasper
Als het goed is moet het aangepast zijn. Ik heb een bevestiging gekregen van het tentamenbureau.
...