Gek,... Zo had ik het nog niet bekeken. Net zoals Ivonne keek ik naar de drie groepen: controle, klassikaal, kleine groepjes. Dan bekeek ik enkel de blauwe en de bruine lijn want de vraag stelde gedurende het schooljaar. In de praktijk wil dat dus zeggen dat we het begin met het einde vergelijken en dat wat ertussen mag gebeuren dan maar gebeurt, dat lijkt mij onbelangrijk. Dus heb ik voor de controlegroep een stijging van ongeveer 1,8/1,9 naar ongeveer 2,5 (0,7 dus) en voor de groepjes is dat dan een stijging van ongeveer 2,2 naar 3,5 (1,3 dus). Tot daartoe dachten we hetzelfde. Maar dan komt er bij mij dit: Ik meende me echter te herinneren dat Field dit ergens schreef op pages 609-610 (Klopt toch, niet?) Als je hier naar de waarden van de gemiddelden kijkt, zijn die in de tientallen. In het bovenstaande voorbeeld is het minder dan een eenheid (en als je dan eens naar interactie 2 kijkt...). De lijnen zijn dus, volgens mij, zo goed als gelijklopend (Hij gebruikt de termen 'fairly parallel' op page 610.) en we kunnen van gelijkmatigheid spreken. Ook is een verschil van ongeveer 0,6 tussen de beide toenames eigenlijk niet zoveel. Dat van die plot die niet klopt... Het verwart me nu precies ook wel wat. Ik volg dit verder graag even mee...