Als ik het goed begrijp heb je het volgende design:
T0 [experiment] - T1 [meting geluk] - T2 [meting zelfverzekerdheid]
Alles heeft een voor- en een nadeel. In hoeverre je voorgestelde design voldoende is om de vraag te beantwoorden hangt er van context af. Het huidige design roep bij mij wel vragen op. Bijvoorbeeld, waarom is de meting van geluk en zelfverzekerdheid uitgesmeerd over twee periodes?
Alle discussie komt in de discussie (makkelijk ezelsbrugje). Dus stel, dit is waar je mee moet werken, dan heeft dat een impact op hoe ver je de conclusies kunt trekken, en het waarom, en de implicaties daarvan worden dan in de discussiesectie over studiebeperkingen of limitaties besproken.
Stel bijvoorbeeld dat je om ethische redenen (de inteventie is bij zeer jonge kinderen gedaan) de belasting laag moest houden en daarom op twee dagen vragenlijsten moest nemen. In zo'n situatie beschrijf je dan in de discussie iets op dat samengevat neerkomt op "om ethische redenen moest dit, maar het kan best zijn dat iemands geluk veranderd is tussen T1 en T2 (maturatie) bijvoorbeeld omdat de verder weg iemand van de interventie is, de minder die interventie nog in het geheugen zit. Etc,