Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks
Stel: in een onderzoeksvraag is het iq de Predictor, vertrouwen in de leerkracht is de mediator, de moderator is het aantal leerlingen in de klas en de wiskundescore de afhankelijke variabele. Nu veronderstel ik dat het aantal leerlingen in de klas (moderator) het vertrouwen in de leerkracht doet afnemen en dat daarmee ook de wiskundescore daalt. Daartoe voer ik een moderatie analyse uit. Klopt het, dat binnen deze analyse de onafhankelijke variabelen zijn: vertrouwen in de leerkracht, aantal leerlingen in de klas, vertrouwen in de leerkracht*aantal leerlingen in de klas?
in Methodologie door (4.1k punten)
bewerkt door

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Inmiddels begrijp ik het anders, iq blijft de predictor maar wat er uit de MLA komt, d.i. een al dan niet significante moderator (vertrouwen in leerkracht) en al dan niet relevante ICC wordt in de interpretatie gekoppeld aan de predictor.
door (4.1k punten)
...