Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks
Hoi!

Voor mijn scriptie ga ik onderzoeken wat de effecten zijn van verschillende typen formatieve feedback gegeven door docenten op de attributie, perceptie en motivatie van vierderjaars hbo-bachelorstudenten.

Het eerste deel van mijn onderzoek bestaat uit het scoren van authentieke feedbackcomments van docenten. Dit scoren gebeurt adhv een theoretisch raamwerk: focus (feed up, feedback, feed forward), niveau (taak, proces, zelfregulatie, persoon) en inhoud (argumentatie, correctie, vraag enz.).

De feedbackcomments zijn kwalitatieve data. Maar is het scoren dat ook, of is dit kwantitatief?
in Methodologie door (2.2k punten)
bewerkt door

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Dit hangt er vanaf wat je precies met scoren bedoelt :-)

Als het scoren eruit bestaat dat je aspecten van de realiteit (al dan niet eerst geregistreerd zoals in een (getranscribeerde) audio- of video-opname) interpreteert en representeert met een getal, dan kwantificeer je de data. Je hebt daarna een kwantitatieve dataset.

Als je simpelweg codes aan fragmenten hangt (zoals met Qualicoder) en die structuur gebruikt al middel om patronen in de kwalitatieve data te vinden, begrijpen, en beschrijven, dan blijft het kwalitatief.

Er zijn tot slot ook benaderingen zoals Epistemic Network Analysis die er tussenin zitten; hierbij wordt het voorkomen van een code gecodeerd met 1 of 0, waarna naar 'co-occurrences' wordt gekeken.
door (77.8k punten)
...