Dankjewel voor je reactie.
De eerste vraag stel ik apart.
Wat betreft vraag 14: De vraag was: Rapporteer het interactie-effect tussen de variabelen leeftijd en voorlichting in APA-stijl. Ik heb inderdaad een paarsgewijze vergelijking uitgevoerd met simple effects. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de syntax uit de SPSS tip 14.1 op blz. 632 van Field:
GLM sportscore2 BY voorlichting leeftijd
/EMMEANS=TABLES(voorlichting*leeftijd) COMPARE(voorlichting).
Dit met het doel te kijken naar de interactie effecten tussen leeftijd en voorlichting.
Is dit (ook) een goede manier om de interactie effecten te berekenen?
De output ziet er zo uit:

De terugkoppeling op de vraag was als volgt:
Er was een significant interactie-effect tussen voorlichting en leeftijd, F(2,102) = 5.67, p = .005, partial η2 = .10. Hoewel jonge werknemers over het geheel genomen vaker sporten dan oudere werknemers, is het effect van voorlichting deels leeftijdsafhankelijk. De digitale folder is iets minder effectief voor ouderen dan dat persoonlijke voorlichting dat is, terwijl deze voor jongeren bijna even effectief lijkt als persoonlijke voorlichting.
