Hoi!
Bij het doornemen van de cursusstructuur en stof zie ik dat dit er vaak vrij theoretisch op in gaat, hoe iets wordt berekend en hoe getallen of bepaalde weergaven tot stand komen. Dit geeft de impressie dat je alle theorie van hoe getallen tot stand komen volledig moet begrijpen en uit je hoofd kennen.
Als ik dan vervolgens bezig ga met het zelf-analyseren en de verwerkingsopdrachten, komt alles zo uit SPSS rollen en wordt enkel gevraagd naar praktische implicaties ervan. Dit komt in mijn ervaring niet overeen met de wijze waarop de cursusstof wordt uitgelegd en doorgenomen.
De cursusstof gaat vrij diep in op alles, hoe getallen tot stand komen etc. met soms vrij omslachtige uitleg. Terwijl vervolgens veel dingen zo uit SPSS komen rollen en de vragen een stuk eenvoudiger zijn dan de stof doet vermoeden.
Mijn vraag is dan ook in welke mate je voor het tentamen en de afronding daadwerkelijk van alle cursusstof volledig uit je hoofd moet kennen hoe alles tot stand komt en ontstaat, of dat begrijpen wat een getal je zegt en wat je er praktisch mee kunt voldoende is.
Hopelijk is mijn vraag helder. Alvast dank voor het antwoorden!