Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks
Ik doe een 2x3 mixed ANCOVA. Nu heb ik handmatig interactiecontrasten gedaan om zo de significantie van de zes verschillende condities in te zien. Echter corrigeert hij dan weer niet automatisch voor mijn covariaat.

Iemand een idee wat ik daarvoor in mijn syntax moet opnemen?
in Experimenteel Onderzoek (PB0402 en S05281) door (140 punten)
Ik moet toegeven dat ik de vraag niet helemaal begrijp. Kun je voor de zekerheid de syntax ook in de vraagtekst zetten? Wat bedoel je precies met interactiecontrasten, en baseer je dit op iets uit het boek van Andy Field?
Hoi Ron,

Bedankt voor het antwoord. Dit is mijn syntax:

GLM Ef_t0 Ef_t1 BY muziekOnderwijs muziekFrequentie
/PRINT = PARAMETERS
/INTERCEPT EXCLUDE
/LMATRIX "A(1 vs 2)" muziekOnderwijs*muziekFrequentie 1  1 1 -1 -1 -1
/LMATRIX "B(1 vs 2)" muziekOnderwijs*muziekFrequentie  1 -1 0  1 -1  0
/LMATRIX "B(2 vs 3)" muziekonderwijs*muziekFrequentie 1 1 1 1 1 -1
/LMATRIX "AB(1 vs 2 )* (1 vs 2 )* (2 vs 3)" muziekOnderwijs*muziekFrequentie  1 -1 0 -1  1  0
/DESIGN muziekOnderwijs BY muziekFrequentie

Ik krijg dan een tabel met Parameter Estimates, maar in die waardes is geen IQ meegenomen, dus kan ik ze alleen zonder interpreteren. Alleen IQ gebruik ik als covariaat...

Ik krijg die Parameter Estimates namelijk niet uit mijn mixed ANCOVA. Dan kan ik ze alleen in frequentie of soort muziekonderwijs inzien, maar niet als iemand bijvoorbeeld traditioneel hoog is.

Aub. inloggen or registreren om deze vraag te beantwoorden.

...