Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks

Dag docent, 

In thema 5.1 staat het doel: 

  • het verschil tussen ruwe en gestandaardiseerde regressiecoëfficiënten benoemen

Deze wordt echter behandeld in de lesstof van thema 5.2. 

In thema 5.2 staan de doelen: 

  • beschrijven hoe de pp-waarde van een regressiecoëfficiënt wordt bepaald
  • beschrijven hoe de pp-waarde van een regressiemodel wordt bepaald
  • aangeven hoe de power voor een enkelvoudige regressieanalyse bepaald kan worden

De uitleg hiervan kan ik niet vinden in het hoofdstuk Regressie. Wel een kleine verwijzing naar de p-waarde in 28.12.3 maar daar blijft het voor zover ik kan ontdekken ook bij. Ik kan deze doelen dus niet 'behalen' met de gegeven lesstof. Of kijk ik verkeerd?

De verwerkingsopdracht bij 5.2. hoort naar mijn beleving bij de stof van thema 5.1. 

Klopt het dat we paragraaf 28.15 helemaal niet hoeven door te nemen?

In thema 5.3 wordt verwezen naar de alinea Dichotome variabelen in het hoofdstuk regressie maar deze alinea bestaat niet. Wel dichotome voorspellers, deze wordt voor thema 5.1. ook al doorgenomen. Hierin is de informatie te vinden die in de doelen gevraagd wordt voor thema 5.3. 

Ik heb dus het idee dat ik nog wat informatie mis. Klopt dat?

in Inleiding Onderzoek (OIO, PB02x2; was Inleiding Data Analyse, IDA) door (480 punten)

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Het lijkt erop dat er iets verkeerd is gegaan toen de content van dit thema in het Open Methodologie en Statistiek boek is verplaatst. Dat gaan we z.s.m. corrigeren.

Wel zou je nog steeds alle leerdoelen moeten kunnen behalen met deze informatie. Soms zijn de leerdoelen wat anders of abstracter geformuleerd dan terugkomt in de tekst.

Bijv. als het gaat om het bepalen van p-waarden in regressie-analyse dan gaat het erom dat je begrijpt waar die vandaan komen. Dus dat er een F-toets wordt gedaan om het model te toetsen en een t-toets om specifieke regressiecoeffienten te toetsen.
door (49.7k punten)
...