Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks

Hoi!

Bij de eindopdracht (hechting en emotieregulatie pubers) loop tegen het volgende aan: 

In de beoordeling bij het onderdeel methode staat onder andere:

Het onderdeel 'Respondenten' is correct en voldoende beschreven (2p). 

Dat wil dus dan ook graag goed doen. Om voldoende te beschrijven moet ik weten:

1. Steekproefgrootte. Bij methode>>respondenten wil ik de grote van de onderzoeksgroep aangeven. Welke moet ik rapporteren?

- In de bijgeleverde literatuur (Smeekens et al., 2007; Van Bakel & Riksen-Walraven, 2002) staat dat de oorspronkelijke onderzoeksgroep bestond uit 129 respondenten.

- Uit het document met informatie over de eindopdracht (hechting en psychische (on)gezondheid bij pubers_7 nov 2016) staat N =110.

- In mijn eigen dataselectie zie ik gegevens van 116 respondenten, waarvan 18 niets hebben ingevuld en 6 minder dan de helft van de vragen hebben beantwoord. 

2. Kenmerken steekproef.

- (Smeekens et al., 2007; Van Bakel & Riksen-Walraven, 2002) In bijgeleverde literatuur wordt verdeling jongens/meisjes gegeven evenals andere relevante kenmerken

- In het document met informatie over de eindopdracht (hechting en psychische (on)gezondheid bij pubers_7 nov 2016) staat niks.

- In gegenereerde steekproef Mijndata670.sav zijn geen variabelen opgenomen w.b. sekse, leeftijd etc.

Welke informatie moet ik rapporteren? Waar moet ik vanuit gaan? Krijg ik minder punten wanneer ik de gevraagde informatie niet rapporteer, omdat het niet in de bijgeleverde info stond?

Martine

in Cross-sectioneel Onderzoek (OCO, PB08x2) door (380 punten)

Aub. inloggen or registreren om deze vraag te beantwoorden.

...