Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

0 leuk 0 niet-leuks
Hoewel het de huiswerkopdracht betreft stel ik hem toch maar.

Ik heb twijfels over mijn interpretatie van opdracht 4:

Onderzoek een model waarbij Conditie de predictor is, Fysiek Welbevinden de afhankelijke variabele, met de variabelen Motivatie en Self-Efficacy als mediatoren in één model. Ga dus na of mensen in de experimentele conditie, in vergelijking met de mensen in de controleconditie, na zes maanden (t2) zich fysiek beter voelen omdat (mede dankzij de interventie) zowel ‘hun motivatie om te bewegen’ (t1) alsook ‘hun self-efficacy m.b.t. bewegen’ (t1) is toegenomen.

Het draait om het woord 'toegenomen'. Moet ik hier een 'gewone mediatie-analyse' doen zoals en naar de effecten op FWB kijken? Dat lijkt logisch omdat dit lijkt op wat we steeds moesten doen in de taken  - maar dat geeft geen antwoord op de vraag.

Of moet ik hier een nieuwe variabele aanmaken voor SE en MOT (dSE en dMOT) aanmaken en de verandering in deze variabelen meten. Dat geeft antwoord op de vraag maar lijkt onlogisch want dit heb ik niet eerder gedaan.

Hopelijk kan ik hier toch antwoord op krijgen, ondanks dat het de huiswerkopdracht betreft.

Dank alvast.
in Longitudinaal Onderzoek (PB17x2) door (1.1k punten)

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Je hoeft geen nieuwe variabelen aan te maken.
door (11.7k punten)
...